تهران، خیابان سپاه، بین پل چوبی و میدان سپاه، شماره 116

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ام آر آی زانو

شما اینجا هستید:

ام آر آی زانو

ام آر آی زانو

ام آر آی چیست؟

ام آر آی (MRI) تکنولوژی است که در طی سال های اخیر برای کمک به پزشکان بسیار کارآمد بوده است. با استفاده از این روش از داخل بدن تصاویر مناسبی به دست می آید  و پزشک با مشاهده آن تصاویر می تواند به راحتی متوجه بیماری ها و مشکلات داخلی بدن شود.

ام آر آی زانو
ام آر آی زانو

ام آر آی برای بیمار بدون ضرر می باشد فقط  در هنگام انجام ام آر آی بیمار نباید فلزاتی از قبیل نیکل و استیل به همراه داشته باشد. همچنین توجه به این نکته لازم است که بیمارانی که باطری قلبی دارند نباید وارد اتاق ام آر آی شوند.

قبل از انجام ام آر آی حتما در مورد هرگونه بیماری، جراحی های اخیر، بارداری یا آلرژی به پزشک خود بگویید. همچنین قبل از انجام ام آر آی حتما دستورالعمل های مربوطه را مطالعه کنید و لباس های راحت بپوشید.

ام آر آی زانو

ام آر آی زانو از یک میدان مغناطیسی قوی، امواج رادیویی و یک رایانه برای تولید عکس های دقیق از ساختارهای داخل مفصل زانو استفاده می کند. ام آر آی معمولا برای کمک به تشخیص، ارزیابی درد، ضعف، تورم و یا خونریزی در داخل و اطراف مفصل زانو استفاده می شود. ام آر آی زانو از تشعشع یونیزه استفاده نمی کند و می تواند به اینکه آیا شما به جراحی نیاز دارید یا خیر کمک کند.

 ام آر آی زانو تصاویری از ساختارهای داخل مفصل زانو از جمله استخوان ها، غضروف ها، تاندون ها، رباط ها، عضلات و رگ های خونی را از زوایای مختلف فراهم می کند.

تصاویر دقیق MRI به پزشکان اجازه می دهد تا قسمت های مختلف بدن را بررسی کرده  و وجود  برخی بیماری ها را تعیین کنند. سپس این تصاویر را می توان بر روی یک مانیتور کامپیوتر مشاهده و بررسی کرده و به صورت الکترونیکی  برای پزشک ارسال و یا  چاپ کرد. پزشک پس از مشاهده این تصاویر به بسیاری از مشکلات و بیماری های داخلی پی می برد.

چه زمانی نیاز به ام آر آی زانو است؟

ام آر آی زانو معمولا برای تشخیص یا ارزیابی موارد زیر انجام می شود:

۱-  درد زانو، ضعف، تورم یا خونریزی در بافت های داخل و اطراف مفصل زانو

۲- مشاهده  غضروف آسیب دیده، منیسک، رباط یا تاندون

۳- آسیب های زانو مرتبط با ورزش مانند آسیب در رباط ها، غضروف ها یا تاندون های پاره شده

۴- شکستگی های استخوانی که ممکن است در سایر آزمایش های تصویربرداری مشاهده نشوند

۵- آرتریت زانو

۶- وجود مایع در مفصل زانو

۷- عفونت ها مانند استئومیلیت

۸- تومورهای موجود در استخوان ها و مفاصل

۹- وجود یک احساس ناخوشایند در مفصل زانو

۱۰- کاهش یافتن حرکات مفصل زانو

۱۱-  آسیب زانو یا درد زانو

۱۲- عوارض مربوط به دستگاه های جراحی ایمپلنت

۱۳- درد یا ضایعه بعد از جراحی زانو

پزشک شما همچنین می تواند یک MRI را برای تعیین اینکه آیا آرتروسکوپی زانو یا یک روش جراحی دیگر مورد نیاز است یا خیر برای شما تجویز کند. همچنین گاهی برای  پیشگیری از پیشرفت بیماری  پس از عمل جراحی زانو، ام آر آی نیاز است.

سایر خدمات مرکز تصویربرداری پزشکی نماطب عبارتند از:

رادیولوژی

سی تی اسکن

سنجش تراکم استخوان

سونوگرافی بارداری

سی تی اسکن ریه

0 0 رای ها
امتیازدهی به این پست
guest

16 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۱۶

سلام.cd به همراه گزارش داده میشود؟مدت زمان جواب دهی چقدر؟

احمدی
احمدی
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۲۳:۳۶

سلام مادرم ام آر آی زانو داره فوبیا از محیط بسته داره امکانش هست که فقط زانوهاش بره داخل یعنی برعکس بخوابه سرش داخل نره؟

میلاد
میلاد
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۲۳:۴۲

سلام میخوام از زانوم عکس بگیرم ولی نمیدونم حتما باید ویزیت و نسخه باشه یا ن

علیرضا
علیرضا
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۲:۱۱

چند روز پیش داشتم فوتبال بازی میکردم یهو زانوم تق صدا داد به تو برگشت الانم درد میکنه به نظرتون چی میتونه باشه پیش دکترم رفتم گفت تاندون زانوت کش اومده

حمیدرضا
حمیدرضا
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۲۲:۱۱

سلام تو دریا شوخی کردم زانوم پیچ رفتم ام ار ای اینو نوشته لطفا راهنمایی کنید کبودی استخوان وشکستگی ترابکولولی استخوانی در جنبه جانبی از تیبی پلاتو دیده می شود

امیر مهدی
امیر مهدی
پاسخ به  حمیدرضا
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ۱۳:۴۲

سلام ام ار ای زانو چقد طول میکشه

محمد
محمد
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۲۲:۰۰

با عرض سلام
بنده یه چند روزی هست که زانوم به خاطر مسابقه فوتبال ورم کرده و دکتر گفته mri بگیر ولی یه دو هفته صبر کن تا ورمش کم بشه چون ورم داشتن در نتیجه mri تاثیر داره؟ می خواستم بدونم این صحبت درست هست یا نه؟ هزینه mri زانو چقدر است؟ با تشکر

رضا
رضا
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۰:۵۶

باسلام پسرم ۱۶ سالشه چندوقت پیش ماشین حول داده و زانوش درد گرفت بردم بیمارستان معیری و از زانوش عکس برداری رادیولوژی کردن گفتن چیزی نیس ولی درد زانوش خوب نشده ایا ام ار ای لازمه درضمن دان دو تکواندو هست ولی دوهفته اس نمیره باشگاه ، ممنون میشم درضمن بیمه م نیستم حدود قیمت ام ار ای زانوش درصورت لزوم چقد میشه ،باتشکر.

مهدی
مهدی
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۷:۱۰

سلام. ببخشید ام آر آی زانو رو با تزریق انجام می دین؟ هزینش چقدره؟