تهران، خیابان سپاه، بین پل چوبی و میدان سپاه، شماره 116

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول

شما اینجا هستید:

سونوگرافی-غربالگری-سه-ماهه-اول

سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول

سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول یکی از روش هایی است که بسیار با حساسیت بالایی همراه است و برای تشخیص اختلالات کروموزومی جنین قبل از تولد انجام می شود . که توسط آن می توان از سلامت جنین از جهت بیماری های کروموزومی اطمینان خاطر پیدا کرد .

سونوگرافی-غربالگری-سه-ماهه-اول
سونوگرافی-غربالگری-سه-ماهه-اول

امکان دارد هر جنینی به اختلالات نقص کروموزومی مبتلا شود و این مسئله بیشتر از افزایش سن مادر نشات می گیرد. برخی از مردم بر این باورند چون فرزندی سالم دارند پس فرزند دیگری هم سالم است و نمی تواند دچار اختلالات کروموزومی شود . در صورتی که مشکلات کروموزومی قادر به این هستند که از جهش ها نشات گیرند به صورت ناگهانی در شخصی ایجاد شود . به همین خاطر انجام همه آزمایشات غربالگری به تمامی خانواده ها توصیه می شود .

مسئله ای که بسیار در این باره حائز اهمیت می باشد زمان انجام دادن آن می باشد . این غربالگری را باید فقط در هفته های ۱۱ الی ۱۴ بارداری تنها یک مرتبه انجام داد .

جهت انجام دادن سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول هیچ نیازی نیست که مادر  ناشتا باشد و شامل سونوگرافی NT , NB می باشد .

سونوگرافی NT

سونوگرافی NT ,NB در هفته های ۱۱ الی ۱۴ بارداری صورت می گیرد . در این سونوگرافی کارهای ذیل انجام می شود .

CRL : سایز جنین از فرق سر تا نشیمنگاه

NT  : اندازه ضخیم بودن پشت گردن جنین

NB : تیغه استخوان بینی

در این لحظه از بارداری مشاهده شدن و یا مشاهده نشدن تیغه استخوان بینی بسیار مهم می باشد به این شکل که اگر مشاهده نشود یکی از علائمی است که به نفع سندرم داون می باشد .

سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول چه مزیت هایی دارد

فوایدی که غربالگری سه ماهه اول بارداری دارد این می باشد که خانم های باردار تا پیش از ۱۴  هفتگی از سلامت جنین مطمئن شوند و برای مشاورات لازم ژنتیک به پزشک مربوطه مراجعه کنند . انجام دادن غربالگری که با دقت فراوان همراه باشد موجب می شود زنان بیشتر آرامش فکری داشته باشند و به همراه سونوگرافی NT این احتمال به وجود می آید که برخی از مشکلات در زمان تولد تشخیص داده شود . سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول هیچگونه خطری برای جنین ندارد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به این پست
guest

0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها