تهران، خیابان سپاه، بین پل چوبی و میدان سپاه، شماره 116

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوالات متداول سونوگرافی

شما اینجا هستید:

سوالات متداول سونوگرافی

سوالات متداول سونوگرافی

  • سونوگرافی بارداری به چه منظور انجام می شود ؟

اندازه گیری های بسیار مهمی وجود دارد که تمامی اندازه های سر – شکم – اسخوان های جنین را می توانیم بدست بیاوریم. این سایز و اندازه ها اطلاعات بسیار جامعی را در رابطه با وزن و اندازه فرم گیری وی در زمان بارداری دریافت می کنیم . و بعد تمامی اطلاعات آناتومی را نمایش می دهد .

  • سونوگرافی سه بعدی یا چهار بعدی چه تفاوتی با سونوگرافی معمولی دارند ؟

در سونوگرافی سه بعدی یا سونوگرافی چهار بعدی تصاویر بسیار پیشرفته تر هستند . این نوع سونوگرافی طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است . اما اگرچه مادر باردار در معرض خطر نباشد این سونوگرافی هیچ لزومیتی ندارد که انجام شود . به همین علت توصیه می شود بدون تجویز پزشک این سونوگرافی انجام نشود .

  • چگونه می توان در سونوگرافی تعیین جنسیت را انجام داد ؟

اغلب والدین تمایل دارند که بدانند فرزندشان دختر است یا پسر . هنگامی که به نواحی تناسلی می رسیم اگرچه نوزاد در وضعیت مناسبی باشد می توان جنسیت نوزاد را متوجه شد . دختر یا پسر بودن جنین را می توان به راحتی تشخیص داد . و کمتر پیش می آید که اشتباهی رخ دهد . برخی از پزشکان پیش از این که بررسی نهایی را انجام دهند اطلاعات بسیار مفیدی را به مادر می دهند . مانند اطلاعاتی همچون جفت جنین – مایع نواحی جنین و هر چیزی که ارتباط به جنین دارد در موقعیت مناسبی قرار دارد . احتمال دارد تا هنگامی که خطری وجود نداشته باشد انجام دادن سونو گرافی لزومتی نداشته باشد . کسانی که به فشار خون مزمن مبتلا هستند یا دچار دیابت می باشند برای این که بتوان از خطرات احتمالی جلوگیری کرد امکان دارد به تعداد دفعات بسیاری تحت معاینه قرار گیرند .

سوالات متداول سونوگرافی
سوالات متداول سونوگرافی
  • چه زمانی متخصص زنان سونوگرافی بارداری را برای بیمار خود تجویز می کند ؟

برای اغلب مادران در سه ماهه اول بارداری سونوگرافی تجویز می شود . اما رایج ترین غربالگری که انجام می شود در اواسط بارداری می باشد که بین هفته های ۱۶ الی ۲۰ انجام می شود .

0 0 رای ها
امتیازدهی به این پست
guest

0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها